لینک های روزانه
    آمار بازدید
    بازدیدکنندگان تا کنون : ۱۴۴٫۱۷۰ نفر
    بازدیدکنندگان امروز : ۲۴ نفر
    تعداد یادداشت ها : ۳۰
    بازدید از این یادداشت : ۲٫۱۶۶

    پر بازدیدترین یادداشت ها :

    علامه شیخ آقابزرگ تهرانی


    به مناسبت یکصدمین سال شروع تدوین الذریعة تألیف شیخ آقابزرگ تهرانی، چندی پیش مجلس بزرگداشتی به همت انجمن مفاخر فرهنگی در محل انجمن مزبور برگزار شد. در این مجلس عده ای سخنرانی کردند که متن بعضی از این سخنرانی ها به علاوهٔ چند مقالهٔ دیگر در یادنامه ای از سوی انجمن آثار و مفاخر منتشر شد.

    شایان ذکر است که به همین مناسبت یادنامهٔ دیگری در تهران، و یادنامهٔ دیگری در قم و هر دو به همت دوست دانشمند ما حضرت آقای طالعی در دست تهیه و انتشار است.

    متأسفانه بازتاب این مناسبت و مجلس مذکور در رسانه ها و روزنامه ها و مجلات بسیار ضعیف و کمرنگ بود؛ به طوری که در یکی از هفته نامه های وابسته به حوزهٔ علمیهٔ قم، تنها به چند سطر کوتاه، اکتفا شده بود.

    از تألیفات و آثار علمی مهم آقابزرگ تهرانی که دو عنوان آن «طبقات أعلام الشیعة» و «الذریعة إلی تصانیف الشیعة» است بگذریم، یکی از مشخصه های بارز ایشان، اهمیت به اجازه بود؛ به طوری که به نظر یکی از مطلعان، آقابزرگ بیش از دو هزار اجازه روایی به دیگران داده است.

    صاحب این قلم تا کنون به حدود یکصد اجازه دست یافته که به سفارش بعضی از دوستان متن این اجازات را کم کم در سایت کاتبان به نمایش می گذارد و در ذیل هر یک از اجازات شرح حال مختصری از اجازه گیرندگان را می آورد. در ارائه اجازات هیچ ترتیبی لحاظ نمی شود و به هر اجازه ای دست پیدا کنیم می آوریم.

    چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۴۱
    نظرات



    نمایش ایمیل به مخاطبین





    نمایش نظر در سایت